Zelfgemaakt sprookje: “gamers op hun best!!”
Er was eens een slimme gamer* en een kwaadaardige gameontwikkelaar* die de droom had om te werken bij lionhead* of microsoft* maar nergens werk vond vanwege zijn algemeen geweten connecties met de onderwereld. En natuurlijk had die gamer een super snelle en zware pc met genoeg ram* geheugen en natuurlijk ook een pentium*4 en 3.0 ghz*, kortom alles om de beste en coolste games te spelen. In een ver verleden had de gamer en zijn clanmaten* de man al eens ontmaskerd toen hij een spel had gemaakt waarvan je pc zou ontploffen, en sindsdien was de man alleen maar uit op wraak. En de enige manier om wraak te nemen was iets te maken waaraan de gamer niet zou kunnen weerstaan, zoals een fantastische game zoals een leuke multiplayer* of shooter*, hieraan zou de gamer en zijn clanmaten niet aan kunnen weerstaan en dan zou zijn wraak compleet zijn zo had hij niet alleen wraak genomen op de boomclan* en de gamer maar op alle gamers en dan zou ook de lanparty* in het honderd lopen. Dit zou de grootste ramp worden voor alle gamers over de hele wereld. Dus de gameontwikkelaar ging aan het werk en hij dacht na over wat soort spel hij ging maken en hij dacht na aan zijn eerste ontmoeting me de boomclan, hij had ook bij de leden van de boomclan geprobeerd hun pc te laten ontploffen door ze dit programma door te geven via een server op cod uo, een shooter die de boomclan online* tegen elkaar spelen en tegen andere clans, dus hij wist de perfecte wraak, hij zou een shooter maken, een die alle vorige zou overtreffen. Zo gezegd zo gedaan, hij ging aan het werk en na een jaar was zijn ultieme wraak gereed, hij had de perfecte game gemaakt, maar nu moest hij één van zijn connecties aanspreken zodat deze game gamers door hun scherm kon zuigen, zodat ze voor eeuwig vastzaten in de game. Een van zijn duivelse connecties had er voor gezorgd dat deze shooter de hel voor de gamers werd. Dus hij bracht zijn spel op de markt en een paar dagen later kochten de leden van de boomclan deze game en begonnen te game en dus werden de clanmaten van de gamer in het spel gezogen, nu schoot alleen de gamer nog over hoe moest hij zijn clanmaten {boom}sabaoth*/ {boom}pliep* en de andere van zijn clan redden. Hij begon na te denken en dacht en dacht, toen kreeg hij de geniale inval om de source code* van het spel eens te bekijken en hij veranderde de source code zodat hij een soort achterpootje had gemaakt zodat hij in en uit de game kon, dus hij hackte het spel binnen en kwam onderweg in de game zijn clanmaten tegen en deelde hen het goede nieuws mee dat ze hier snel weg zouden zijn, maar dan moest hij de smerige achterbakse gameontwikkelaar nog voorgoed stoppen. Dus hij ging aan het werk en ging de source code nog wat aanpassen zodat alle gamers er uit waren en de gameontwikkelaar er in, een paar dagen later had de gamer de source code bewerkt zodat hij alle gamers kon bevrijden en de kwaadaardige smerige achterbakse kerel in de game kon opsluiten. Maar de enige manier om dit te kunnen doen was de gameontwikkelaar uitdagen voor een gamewar* tussen de gamer en de gameontwikkelaar. Ok ze gingen aan het gamen en de winnaar kon uit de game en de verliezer was gedoemd. Het gevecht begon, na 3 dage en nachten gamen was de gamer gewonnen. En dus de gamer was bevrijd en zo ook alle andere gamers en de ontwikkelaar gedoemd. Maar de ontwikkelaar dacht gelukkig weet de gamer niet dat ik hier altijd uit geraakt via mijn achterpoortje. Maar de gamer wist dit wel en speelde de game via internet en op het moment dat de ontwikkelaar wou ontsnappen delete de gamer de game en was de ontwikkelaar gedoemd om voor eeuwig vast te zitten in cyberspace* waar hij een lange toekomst in het vizier had, een heel lange, zeg maar gerust een eeuwigheid. En dan komen we bij de moraal van het verhaal: zonder vrienden is een mens verloren. Eind goed al goed of toch niet, dat kan alleen de toekomst ons vertellen.
verklarende woordenlijst:
*gamer: iemand die computerspelletjes speelt *Gameontwikkelaar: ontwerper van pc spelletjes *lionhead, microsoft: software bedrijven die games maken *ram geheugen: innerlijk geheugen van de pc *pentium 4 / 3.0 ghz : snelheid van de processor (processor = bestuurseenheid van de pc) *clanmaten: clan: gamers die samen op een bepaalde game een clan oprichten en samen online spelen *online: via internet *multiplayer: spel dat je via internet kunt spelen *shooter: schietspel *boomclan:clannaam *lanparty: evenement waar gamers samen komen en 2/3 dage pc games tegen elkaar spelen *{boom}sabaoth/{boom}pliep: clangenoten, namen van de clanmaten *source code: speciale code waarin computerprogramma’s geschreven worden *gamewar: gevecht tussen gamers op een bepaald spel *cyberspace: vrije ruimte op Internet waar zich geen programma’s bevinden
REACTIES
1 seconde geleden